Nettan

Alla inlägg under januari 2010

Av Nettan - 26 januari 2010 19:33

Den 15 september fick jag och mina arbetskamrater till oss att anläggningen vi jobbar på ska stänga. Det känns jobbigt att där jag jobbat sen jag var 16 år ska stänga igen. Jag har jobbat med olika saker där under mina 21,5 år.

Jag började som slaktarlärling och nu jobbar jag på säljavdelningen som säljsamordnare. Jag trivs väldigt bra och känner mig ledsen att det snart är över. Jag sa till en kollega att jag säkert kommer att gråta den dagen jag står där framför mitt toma skrivbord och ska gå ut genom grinden för sista gången. Ja vi får se hur det går.


  


Det är tänkt att vi ska sluta ringa våra kunder vecka 15 och sen flyttas de över till Linköpingskontoret som tar vid och fortsätter att ringa.

Det är mycket att tänka på så att inget faller mellan stolarna som man brukar säga. En del saker som vi gjort i Uppsala har de inte gjort någon annanstans och dessa saker måste vi lämna över till andra.


Jag skrev på min uppsägning den 29/12-2009 och jag var nära till tårar men de kom aldrig och det känns skönt.


Jag har varit till Trygghetsrådet TRR 2 ggr och pratat med min handläggare och han ger mig tips och ideér. Jag har sökt 5 jobb och gått på 2 intervjuer men ingen har anställt mig än och jag säger än för jag ser ljust på framtiden jag kommer att få ett nytt jobb när jag minst anar det jag tänker inte ge upp.


Så nu ska jag blicka framåt och tänka på framtiden och sen får vi se vad den bjuder på. Allt löser sig som jag brukar säga.


See you . . .


Av Nettan - 10 januari 2010 21:35

 

  

See you. . .

Av Nettan - 6 januari 2010 06:29

    

Våran Smirre 


See You . . . .

Skapa flashcards