Nettan

Direktlänk till inlägg 18 november 2009

Linn & Min dag

Av Nettan - 18 november 2009 20:25

I morse ringde Linn panikslagen och sa:


Linn: - Mamma skafferiets alla lådor har åkt på sniskan och jag får inte fast de igen och dörren går inte att stänga.

Jag: -Jag kommer hem och fixar det gå till skolan du.


10 min senare ringer Linn igen.


Linn: -Mina nycklar är borta (hon gråter)

Jag:- Har du letat ordentligt i ALLA fickor.

Linn: -Ja det har jag.

Jag: -Leta en gång till  de ligger säkert där men du hittar dem inte.

Linn: -Nej de ligger inte där.

Jag: -Jag sätter mig i bilen nu och kommer hem.

Linn: -Ok


5 min senare sitter jag i bilen och ringer Linn.


Jag: - Har du kollat hemma och du hittar fortfarande inte dina nycklar.

Linn: - Nä de finns inte.

Jag: -Lugn och sansat nu Linn ta upp ALLT i fickorna på jackan.

Linn: -Mamma, du kan vända tillbaka till jobbet de ligger här.

Jag: -Ok men jag kommer hem i alla fall för att ta hand om skafferiet.

Linn: -Ok syns sen.

Jag: -Ja det gör vi.


Linn hade ingen bra start på dagen idag. Hon sa det till mig nu på kvällen: -Bara för att jag vart panikslagen och ledsen så hittade jag inte nycklarna även om de fanns mitt framför ögonen på mig. Men hennes dag blev bra sen när hon väl kom till skolan 45 min försenad.


Min dag började bra och den verkar sluta bra. Jag har precis kommit hem från en promenad på 45 min och jag har promenerat alla dagar utom i söndags sen jag skrev att nu får det vara nog.

Idag på promenaden vart jag väldigt blöt för det regnade hela tiden när jag var ute. Men det var skönt.'

Nu väntar ett skumbad med tända ljus runt omkring (underbart ska det bli)


  


See you


 
 
Sussi

Sussi

18 november 2009 21:15

Tur att inte hennes dag blev förstörd.. Tur att hon hittade nycklarna till slut :-)

Nu applåderar jag dig med!! Du är så duktig som motionerar i regnet..
Njut av badet nu (är inte ett dugg avundsjuk hihi)

Kram

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nettan - 17 december 2010 22:00

                    

Av Nettan - 8 december 2010 22:03

Jag saknar dessa ord när jag kommer hem till ett tomt hem: Hej! Hur mår du? Hur har din dag varit? Vad ska vi äta? Vad ska vi hitta på att göra i helgen? osv... See you... ...

Av Nettan - 8 december 2010 21:49


    

Av Nettan - 26 november 2010 23:10

        

Ovido - Quiz & Flashcards